شناسه خبر : 33493
چهارشنبه 19 فروردين 1394 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست نمایندگان ایثارگر مجلس با شهیدی/تصاویر

نشست مشترک نمایندگان شاهد وایثارگر مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
  

به گزارش شهیدنیوز، دومین نشست مشترک نمایندگان شاهد وایثارگر مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این نشست بیش از 50 نماینده شاهد و ایثارگر مجلس حضور داشتند.

در این نشست به موضوعاتی چون بررسی جایگاه فرزندان شهدا، اجرای طرح سپاس در استانها ، استخدام و شرایط جذب خانواده های شهدا و ایثارگر، بررسی وضعیت جانبازان شیمیایی و جانبازانی که درصد آنها کاهش یافته، تشکیل کمیته ای برای تسهیل احراز جانبازی ،تقدیر به خاطر رونق وبزرگداشت روز شهید، توجه ویژه به رزمندگان وایثارگرانی که جانبازی زیر 10 یا 5درصد و ... پرداخته شد.

همچنین نمایندگان ملت از خدمات انجام شده در دوره مدیریت شهیدی، ایجاد آرامش نسبی در بنیاد، پرداخت مطالبات معوق، پاسخگویی معاونت حقوقی و پارلمانی در دوره مدیریت حجت الاسلام فقیهی و خدمات دکتر عباسپور معاونت بهداشت ودرمان ... تشکر و قدردانی کردند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی ضمن تبریک سال جدید و میلاد حضرت زهرا (س) به نمایندگان و تشکر از آن ها برای همراهی با بنیاد شهید جهت خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری، مدیریت جلسه را در اختیار فتح الله حسینی -یکی از نمایندگان مجلس- قرار داد و در ادامه 22 نماینده مجلس انتقادات، راهکارها و پیشنهادات خود را بیان کردند.

امیر حسین قاضی زاده، نماینده مشهد با انتقاد از رفتار نادرست برخی از رسانه ها در مقایسه رزمندگان با کهنه سربازان کشورهای دیگر، این مساله را موجب آزار ایثارگران توصیف کرد و خواستار اصلاح این روند شد.

عمران علی احمدی، با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی به استان های مرزی، خواستار اختصاص بودجه بیشتر از جانب بنیاد شهید به مناطق حاشیه ای کشور شد.

سید هاشم بنی هاشمی، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی را پدر فرزندان شهدا دانست و بر لزوم توجه به اشتغال آن ها تاکید کرد.

مجتبی رحماندوست، نماینده تهران با تقدیر از عملکرد 2 سال گذشته بنیاد شهید و آرامش ایجاد شده توسط حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، گفت: با توجه به کاهش جمعیت جامعه ایثارگری لازم است از حجم پرسنل بنیاد شهید کاسته شود و منابع بنیاد در اختیار خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف قرار گیرد. وی با اشاره به طرح تلفیق ایثارگری خواستار این شد که رزمندگان نیز مشمول این طرح شوند. نماینده مردم تهران از تاخیر در ابلاغ آئین نامه های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ابراز نگرانی کرد.

سید باقر حسینی با تقدیر از تلاش ریاست بنیاد شهید برای پرداخت مطالبات معوق ایثارگران، اظهارکرد: حاکمیت نگاه کارشناسی و جوانگرایی صورت گرفته در بنیاد شهید، باعث تحرک و پویایی بیشتر این نهاد شده است. 

یکی دیگر از نمایندگان تاکید کرد که بنیاد شهید تا پیش از این حیاط خلوت برخی از جریانات خاص بوده اما مدیریت جدید این فضا را از بین برده است.

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه با اشاره به در دست تدوین بودن لایحه برنامه ششم توسعه گفت: اگر می خواهید خدمت رسانی بهتری به ایثارگران در سال های آتی داشته باشید، در تدوین دقیق و محکم برنامه های بنیاد شهید در دولت بکوشید زیرا دست نمایندگان برای تغییر در این لایحه چندان باز نیست.

یکی دیگر از نمایندگان خواستار این شد که بنیاد شهید آلت دست هیچ جریان سیاسی قرار نگیرد.

نماینده دیگری با سختگیرانه خواندن بررسی های کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، از حاکمیت نگاه اقتصادی بر کمیسیون پزشکی بنیاد انتقاد کرد و خواستار اصلاح آن شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز ضمن انتقاد از رقم پایین هدیه ازدواج فرزندان شهدا، خواستار تشکیل مجلس مشورتی ایثارگران شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی با تشکر از نمایندگان مجلس و با اشاره به دیدار سال گذشته خود با نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سخنان نمایندگان مجلس در دیدار سال گذشته برای بنیاد شهید بسیار راهگشا و موثر بود.

وی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس از کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، اظهار کرد: رئیس و اعضای کمیسیون پزشکی بنیاد شهید تغییر کرده اند و به آن ها تاکید شده است که از سخت گیری پرهیز کنند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به تکمیل مراحل نهایی آماده سازی بانک اطلاعاتی بنیاد شهید گفت: با نهایی شدن این بانک اطلاعاتی، یک شعبه از آن را در مجلس شورای اسلامی در اختیار نمایندگان می گذاریم زیرا نمایندگان محل رجوع ایثارگران هستند و باید بدانند به هر ایثارگر چه خدماتی تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه 18 ماه قبل، 67 هزار فرزند شهید فاقد شغل در جامعه هدف شناسایی شد، اظهارکرد: تلاش شد تا بسیاری از این افراد صاحب شغل شوند و با رایزنی های صورت گرفته با وزارت خانه ها، کوشیدیم سهمیه استخدام ایثارگران را محقق کنیم. با اعمال بازنشستگی نیروهای واجد شرایط و مرخص کردن نیروهای مامور، بسیاری از فرزندان شهدا در مجموعه های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از تلاش های صورت گرفته برای احیاء روز شهید، ابراز رضایت فرمودند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه معوقات ایثارگران تا سال 90 به طور کامل پرداخت شده، اظهار کرد: بنیاد شهید بیش از 1000 میلیارد تومان بدهکار خانواده های شهداست و می کوشیم هر چه سریعتر حقوق این عزیزان را به آن ها باز گردانیم.

اینستاگرام
فقط جلسات و سمیناهارهای بی خود.چه اتفاق مهمی افتاد؟ چه مشکلی حل شد؟ فقط برای ساکت کردن ایثارگران این جلسات بی خود گذاشته می شود.
چرا هیچکس به داد جانبازان کاراقتاده تبصره 6 نمیرسد تا کی باید حق این گروه پایمال شود آیا اینها اشتباه کردند رفتن برای دولت کار کردند چرا اقایان نمی فهمند چه خیانتی بالاتر ازاین آقای فاش نیور لطفا سانسور نکنید بلکه درد اینها را منعکس کنید وصدای مطلومین به گوش ظالمان برسانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi